Köpinformation

Villkor | Frakt och leveranstid | Betalning | Prisgaranti | Outlösta paket | Garanti/Reklamationer | Ångerrätt | Personuppgiftspolicy (GDPR) | Cookies | Tvist | Force Majeure

Villkor

Vänligen läs igenom våra villkor innan du gör din beställning.

  • Du måste vara minst 18 år för att beställa i vår webbshop. Är du yngre måste beställningen göras av målsman.

  • Alla priser är inklusive moms (om inget annat anges).

När din beställning är genomförd får du ett bekräftelsemail (kontrollera din skräppost om du inte fått något). När vi sedan skickat paketet får du ett nytt mail och i detta framgår ditt kolli-id, så att du lätt kan följa ditt paket till utlämningsstället.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning, prisförändringar och eventuella faktafel på vår webbplats.

Eventuell prisjustering som sker efter att du placerat din order påverkar inte din beställning. Det pris du har på din bekräftelse är det priset som gällde vid beställningstidpunkten.

Bilderna på vår webbplats skall endast ses som illustrationer över hur våra klockor kan se ut.

Frakt och leveranstid

Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 599 kr (annars kostar frakten 49 kr). Våra klockor levereras med DHL (Service Point).

När ditt paket har kommit fram får du en avisering via SMS. Där står paketets löpnummer och hos vilket paketombud du ska hämta ditt paket. För att hämta ut ditt paket behöver du legitimation och paketets löpnummer.

Vi strävar efter att skicka alla beställningar inom 24 timmar.

Du har alltid rätt att avbeställa din order fram till att den är skickad. Om så är fallet så bör du kontakta oss via vårt kontaktformulär så snart som möjligt. Ange då vad du vill avbeställa samt ditt ordernummer.
Om produkten redan är skickad kan du istället utnyttja din ångerrätt.

Företag har även möjlighet att få leverans direkt till angiven adress med tjänsten DHL Paket (79 kr inkl. moms).

Betalning

Vi anger alltid totaltpriset i kassan, dvs. priset inklusive moms och frakt. Inga andra avgifter tillkommer.

Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Nets hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Fakturabetalning (AfterPay)
I samarbete med AfterPay erbjuder vi betalning efter leverans. För att kunna betala med AfterPay måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Vid köptillfället gör AfterPay en enklare kreditkontroll. Om du mot förmodan inte kan bli erbjuden att betala med faktura kan du välja att betala med annat betalningsalternativ som erbjuds vid köptillfället.

Om du väljer att betala med faktura överlåts fordran på betalning till AfterPay. Betalningsvillkor för fakturabetalning är 14 dagar (30 dagar för företag). Vid betalningsdröjsmål tillkommer dröjsmålsränta med 24 % per år. AfterPay skickar också en betalningspåminnelse för vilken en påminnelseavgift om 60 kr tillkommer.

Efter du har genomfört ditt köp skickas en bekräftelse från AfterPay till den mailadress du har angett vid köpet. I mailet finns en länk till MyAfterPay, där du till exempel kan snooza din betalning eller välja att betala genom direktbetalning, kortbetalning eller på annat sätt. Du kan även bli erbjuden att dela upp din betalning.

Delbetalning (AfterPay)
För köp överstigande 200 kr har du möjlighet att välja AfterPay Konto eller AfterPay Delbetalning för betalning av köpet. Väljer du något av dessa betalalternativ träffas ett kreditavtal mellan AfterPay och dig som konsument. Genom kreditavtalet lämnas du ett kreditutrymme som kan användas för att betala köp av varor och tjänster från handlare som erbjuder AfterPays delbetalningsalternativ. AfterPay ger dig som konsument möjlighet att delbetala dina köp genom månatliga inbetalningar samlade på en månadsfaktura.

För information och fullständiga villkor läs mer här.

Swish
Vi är anslutna till Swish och det går utmärkt att betala din beställning via detta alternativ. Detta betalningsalternativ kräver en Swish-app och ett mobilt bankID. Fördelen med Swish är att det inte behövs kort/kontouppgifter eller ditt personnummer.

Prisgaranti

Om du hittar exakt samma klocka till ett lägre ordinarie pris hos en svensk fysisk butik eller en annan svensk nätbutik (dvs ".se") så garanterar vi att du får produkten till samma pris hos oss. Prisgarantin gäller inte i det fall klockan hos den andra butiken är del av en tillfällig kampanj eller realisation.

Hur går jag tillväga om jag hittat ett billigare ordinarie pris?
Lägg en beställning och kontakta oss därefter genom vårt kontaktformulär där du länkar till sidan du hittade klockan på. Gäller det en fysisk butik går det bra att maila oss direkt (info@vaggur.se) där du anger namnet på butiken och bifogar en fotograferad bild på prislappen.
Vi undersöker informationen och ser till att du får hela mellanskillnaden tillbaka. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor.
Prisgarantin gäller inom 30 dagar från köptillfället.

Outlösta paket

Skulle du inte hämta ut ditt paket och detta returneras till oss så debiteras du med 150 kr, som motsvarar administrativa kostnader samt porto.

Garanti/Reklamationer

Vi erbjuder 2 års garanti (om inget annat anges). Garantin täcker endast ursprungliga fel, dvs. produktionsfel och inte handhavandefel.

Du bör kontrollera att varan verkligen inte fungerar innan du kontaktar oss för en eventuell reklamation. Vi rekommenderar er att bland annat byta batteri och kolla så att urverket och dess visare sitter ordentligt. Är det fortfarande något fel på varan så kan du kontakta oss via vårt kontaktformulär. Uppge då ditt ordernummer, namn och vilka varor det avser. Du kommer därefter att erhålla en retursedel som du fyller i och bifogar ditt paket.

När vi mottagit varan så kommer vi att kontrollera denna och handlar det om handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras du för kontrollarbetet med 300 kr.

Skulle varan däremot vara felaktig så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

Upplever du att varan skadats under transporten (transportskada) så ska detta anmälas direkt till distributören, enklast där du hämtade paketet. Syns skadan utvändigt kan du reklamera redan när du tar emot försändelsen.

Ångerrätt

Normalt har du som kund 14 dagars öppet köp efter det att du har tagit emot varan enligt Distans- och hemförsäljningslagen, men hos oss har du alltid 60 dagars öppet köp. Detta gäller endast om varan och eventuell förpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Observera att det är du som kund som bekostar returfrakten vid nyttjande av ångerrätten. Du kan välja att få en digital fraktsedel från oss till ett självkostnadspris, 80 kr. Kostnaden för returfrakten kan då dras från det återbetalningsbara beloppet.

Vill du utnyttja din ångerrätt skall du kontakta oss via vårt kontaktformulär för vidare vägledning.

Personuppgiftspolicy (GDPR)

Personuppgiftsansvarig för Vaggur.se är TWT Interior AB, org.nr 559042-7802, Bärnstensgatan 14, 25361 Helsingborg.

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter (namn, adress, telefonnummer och e-postadress). I de fall du väljer att betala via faktura eller delbetalning måste du även ange ditt personnummer. Personuppgifterna används uteslutande för att vi som säljare ska kunna fullgöra vårt åtagande att leverera varorna till dig, och för att följa upp kvaliteten på vår tjänst. Vi lämnar aldrig ut sparade uppgifter till någon annan part. Dina personuppgifter lagras i vårt webbutikssystem (där även IP-adressen lagras), hos vårt fraktbolag och och hos våra betalleverantörer. I webbutikens kunddatabas sparas personuppgifter för fakturauppgiftshistorik i sju (7) år, i enlighet bokföringslagen.

Vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR (General Data Protection Regulation).

Vad är GDPR och vad innebär det för er?

EU´s nya dataskyddsregler för hantering av personuppgifter trädde i kraft den 25:e maj 2018. Det kallas GDPR (General Data Protection Regulation) och är en skärpning av PUL, där GDPR ger nya direktiv som stärker skyddet för fysiska personer vid hantering av personuppgifter. I korthet handlar GDPR om att varje organisation måste veta vilken information man har lagrat inom organisationen, exakt var den finns samt varför den finns där. Man måste vid anmodan också kunna visa vad man vill göra med eventuella personuppgifter. Skillnaden mellan PUL och GDPR är att företag och organisationer nu inte längre kan äga en uppgift om en person, bara låna den.

Vi lagrar även all kommunikation som vi har med dig via chat eller e-post (i upp till 12 månader). Detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part, förutom i situationer då detta är ett krav som följer av en lagstadgad skyldighet eller för att fullfölja våra åtagande mot dig som kund. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post.

Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003 ska alla som besöker en webbplats informeras om vad cookies används till. Man har också rätt att få möjlighet att vägra sådan användning.

En cookie är en liten textfil som innehåller information. Den lagras på din dator - och det finns två typer av cookies.

Den ena typen, "persistent cookies", sparar en fil permanent på din dator. Den används till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter dina önskemål, såsom förval när du söker på siten.

Den andra typen kallas sessioncookies. Medan du besöker en webbsida, skickas cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information, till exempel när du beställer trycksaker och informationsmaterial. Sessioncookies försvinner när du stänger din webbläsare.

På vår webbplats finns båda typerna av cookies. Persistent cookies används bland annat när du sparar information på siten. Informationen som dessa cookies ger är anonym och innehåller varken namn, mejladress eller några andra personliga uppgifter. Vi använder informationen för att kunna förbättra sajtens innehåll och navigation. Information om besökaren kan inte spåras av oss.

Du kan alltid välja att inte acceptera cookies i din webbläsare. Det innebär dock att du inte får tillgång till alla funktioner.

Tvist

Vid en eventuell tvist mellan privatperson och Vaggur.se kommer vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.
EU-kommissionens webbplats om tvistlösning online: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Vaggur.se:s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Vaggur.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse.Jag förstår