Köpinformation

Villkor | Frakt och leveranstid | Betalning | Prisgaranti | Outlösta paket | Garanti/Reklamationer | Ångerrätt | Tvist | Force Majeure

Villkor

Vänligen läs igenom våra villkor innan du gör din beställning.

  • - Du måste vara minst 18 år för att beställa i vår webbshop. Är du yngre måste beställningen göras av målsman.

  • - Alla priser är inklusive moms (om inget annat anges).

  • - Vi tar inte emot beställningar via fax eller telefon.

När din beställning är genomförd får du ett bekräftelsemail (kontrollera din skräppost om du inte fått något). När vi sedan skickat paketet får du ett nytt mail och i detta framgår ditt kolli-id, så att du lätt kan följa ditt paket till utlämningsstället (endast inom Sverige).

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning, prisförändringar och eventuella faktafel på vår webbplats.

Eventuell prisjustering som sker efter att du placerat din order påverkar inte din beställning. Det pris du har på din bekräftelse är det priset som gällde vid beställningstidpunkten.

Bilderna på våra webbplats skall endast ses som illustrationer över hur våra klockor kan se ut.

Frakt och leveranstid

Inom Sverige betalar du en fraktkostnad på 59 kr, oavsett hur många varor du beställer (fri frakt vid köp över 899 kr). Våra klockor levereras med DHL (Service Point).

När ditt paket har kommit fram får du en avisering via SMS (eller via e-post om mobilnummer inte är angivet). Där står paketets löpnummer och hos vilket paketombud du ska hämta ditt paket. För att hämta ut ditt paket behöver du legitimation och paketets löpnummer.

Vi strävar efter att skicka alla beställningar inom 24 timmar.

Du har alltid rätt att avbeställa din order fram till att den är skickad. Om så är fallet så bör du kontakta oss via vårt kontaktformulär så snart som möjligt. Ange då vad du vill avbeställa samt ditt ordernummer.
Om produkten redan är skickad kan du istället utnyttja din ångerrätt.

Företag har även möjlighet att få leverans direkt till angiven adress med tjänsten DHL Paket (99 kr).


Betalning

Vi anger alltid totaltpriset i kassan, dvs. priset inklusive moms och frakt. Inga andra avgifter tillkommer.

Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder SveaWebPays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Direktbetalning/Internetbank
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda betalkort, internetbank eller tidigare innestående medel.

Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på några sekunder göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalning, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierad av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-Secure teknik.

Läs mer om Payson här

Fakturabetalning (SveaWebPay)
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Vaggur.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning när ordern överstiger 500 kronor (SveaWebPay)
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Swish
Vi är anslutna till Swish och det går utmärkt att betala din beställning via detta alternativ. I kassan väljer du Swish och när du skickat din beställning betalar du det totala beloppet till Swish-nummer 123-5517859 (uppge ditt efternamn i meddelandefältet). Vi behandlar din beställning först när betalningen är mottagen (måste göras inom 24 timmar - annars avbryts din beställning). Detta betalningsalternativ kräver en Swish-app och ett mobilt bankID. Fördelen med Swish är att det inte behövs kort/kontouppgifter eller ditt personnummer.

Prisgaranti

Om du hittar exakt samma klocka till ett lägre ordinarie pris hos en svensk fysisk butik eller en annan svensk nätbutik (dvs ".se") så garanterar vi att du får produkten till samma pris hos oss. Prisgarantin gäller inte i det fall klockan hos den andra butiken är del av en tillfällig kampanj eller realisation.

Hur går jag tillväga om jag hittat ett billigare ordinarie pris?
Lägg en beställning och kontakta oss därefter genom vårt kontaktformulär där du länkar till sidan du hittade klockan på. Gäller det en fysisk butik går det bra att maila oss direkt (info@vaggur.se) där du anger namnet på butiken och bifogar en fotograferad bild på prislappen.
Vi undersöker informationen och ser till att du får hela mellanskillnaden tillbaka. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor.
Prisgarantin gäller inom 30 dagar från köptillfället.

Outlösta paket

Skulle du inte hämta ut ditt paket och detta returneras till oss så debiteras du med 250 kr + moms, som motsvarar administrativa kostnader samt porto.

Garanti/Reklamationer

Vi erbjuder 2 års garanti (om inget annat anges). Garantin täcker endast ursprungliga fel, dvs. produktionsfel och inte handhavandefel.

Du bör kontrollera att varan verkligen inte fungerar innan du kontaktar oss för en eventuell reklamation. Vi rekommenderar er att bland annat byta batteri och kolla så att urverket och dess visare sitter ordentligt. Är det fortfarande något fel på varan så kan du kontakta oss via vårt kontaktformulär. Uppge då ditt ordernummer, namn och vilka varor det avser. Du kommer därefter att erhålla en retursedel som du fyller i och bifogar ditt paket.

När vi mottagit varan så kommer vi att kontrollera denna och handlar det om handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras du för kontrollarbetet med 300 kr.

Skulle varan däremot vara felaktig så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

Upplever du att varan skadats under transporten (transportskada) så ska detta anmälas direkt till distributören, enklast där du hämtade paketet. Syns skadan utvändigt kan du reklamera redan när du tar emot försändelsen.

Ångerrätt

Normalt har du som kund 14 dagars öppet köp efter det att du har tagit emot varan enligt Distans- och hemförsäljningslagen, men hos oss har du alltid 60 dagars öppet köp. Detta gäller endast om varan och eventuell förpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Observera att det är du som kund som bekostar returfrakten vid nyttjande av ångerrätten.

Vill du utnyttja din ångerrätt skall du kontakta oss via vårt kontaktformulär för vidare vägledning.

Tvist

Vid en eventuell tvist mellan privatperson och Vaggur.se kommer vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.
EU-kommissionens webbplats om tvistlösning online: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Vaggur.se:s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Vaggur.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


Stäng

Vi använder cookies för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att fortsätta på sidan godkänner du användandet av cookies.